PENCI CSERHÁTLIGET ÁLTALÁNOS ISKOLA
ORSZÁGOS TERVPÁLYÁZAT
Hitünk és reményünk szerint a tervezett épületet prudens funkcionalitás, környezetpszichológiai és spirituális tudatosság jellemzi, amivel egy korszerű, európai színvonalú tér, egy igazi közösségformáló hely jöhet létre, ahol jó lenni, jó tanulni, ami vonzó diákok és oktatók számára egyaránt. Az iskola épülete elsődleges funkcióját tekintve a tudás átadásának színtere, ehhez kell a mindenkori tervezőnek a megfelelő fizikai környezetet biztosítania. A feladat sokrétű, ha figyelembe vesszük, hogy az iskola egyben a közvetlen és közvetett környezetünk szabályaival való ismerkedés, a közösség, az együttlét – azaz: a kultúra helye. Olyan hely, ahol a gyermek fokozatosan az emberi közösség, a társadalom elfogadott, részt vevő és felelős tagja lehet, ahol kérdéseire választ kap, és nem utolsó sorban: ahol a nap nagy részét eltöltve jól érzi magát, amit valóban második otthonának érezhet. Esszenciális az iskola épületének, téri rendjének, rendszerének kultúraközvetítő szerepe, az anyaghasználat, a változatos térkapcsolatok, az emberi lépték közvetlensége, megszerethetősége. Az iskolák minden közösség számára fontos kultúraközvetítő szerepe abban is megnyilvánul, hogy az iskola egyszerű társadalmi-viselkedési mintákat adjon az iskolába járóknak, másrészről tükrözze a legkorszerűbb tudásátadási technikákat.
Tervezés: 2025 | Szintterület: 4.500 m2
Építészet: A Fiúk Építész Stúdió
Tájépítészet: Urban Concept
Publikáció: ÉPÍTÉSZFÓRUM